Kijken: bedrijfsgeschiedenis & identiteit
19 april 2016Wat heb je aan 380 jaar geschiedenis? PastFuture stelde die vraag aan dr. Joost Dankers, historicus en docent aan de bijna 4 eeuwen oude Universiteit Utrecht (UU). In deze video legt hij uit waarom bedrijfsgeschiedenis bepalend is voor de identiteit van een organisatie of bedrijf. En waarom bedrijven als Shell en Heineken zoveel belang hechten aan hun erfgoed en DNA.
VIDEO'S OVER BEDRIJFSGESCHIEDENIS
De video is onderdeel van een aantal interviews dat PastFuture heeft gehouden of gaat houden rond het thema bedrijfsgeschiedenis. We willen met de interviews zichtbaar maken wat bedrijfsgeschiedenis kan betekenen voor een bedrijf of organisatie. Het interview met Joost Dankers is het eerste deel en laat zien hoe een universiteit met bedrijfsgeschiedenis omgaat.
WIE MAAKTE DE VIDEO?
Deze serie interviews komt voort uit de fantastische samenwerking met filmer Ilya van Marle en editor Koen Samson. PastFuture tekent voor het interview en de art direction en is verantwoordelijk voor de inhoud van de films. Bekijk hier een aantal voorbeelden van projecten: de Rooyse Wissel, Stibbe en ASML.
Heb je na het filmpje zin om direct aan de slag te gaan met jouw bedrijfsgeschiedenis? Lees dan zeker even deze 7 tips voor een succesvol jubileumboek.
Bel dan PastFuture op 040 2434222, stuur ons een mail of een direct message op Twitter. Reacties op de film ontvangen we graag via ons contactformulier.