Frankwatching & History Marketing
23 maart 2016Wat kun je eigenlijk met geschiedenis? Hebben ondernemers tijd voor geschiedenis? Of kijken ze alleen maar vooruit? Over dit thema schreef Pieter vorige week op de bekende marketing- en communicatieblog Frankwatching. Aan de hand van 4 voorbeelden laat hij zien hoe je bedrijfsgeschiedenis relevant maakt in het heden en voor de toekomst.
Het artikel is het debuut van Pieter als auteur op Frankwatching. History marketing als onderwerp is nog vrijwel afwezig in de Nederlandse marketing- en communicatiewereld, terwijl de term in een veel grotere markt als bijvoorbeeld Duitsland veelvuldig wordt gebruikt. Tijd om daar wat aan te veranderen: ook in Nederland mogen bedrijven weten over de geweldige mogelijkheden van bedrijfsgeschiedenis en history marketing.
BEDRIJFSGESCHIEDENIS ALS KRACHT
De blog verkent een aantal mogelijkheden van history marketing: de hardcore bedrijfsgeschiedenis, het lichter te verteren jubileumboek, het uitzinnige jubileumfeest, maar ook de website compleet met social media acties eromheen. Bedrijfsgeschiedenis leent zich daar uitstekend voor. Vraagt je je weleens af: hoe maak ik een jubileumboek? Of: hoe schrijf ik een bedrijfsgeschiedenis? Zijn daar specialisten voor? Met de blog krijg je tips en legio voorbeelden van bedrijfsgeschiedenis en jubileumboeken. Als je er geen genoeg van kunt krijgen, dan vind je op deze website nog veel meer informatie over bedrijfsgeschiedenis, history marketing en jubileumboeken.
Neem contact met ons op via info[at]pastfuture.nl of 040 2434222! We helpen je graag verder!