Corporate Story
Waar komt het bedrijf vandaan, wat voor persoon is de onderneming, waar ga het bedrijf heen? Een goede corporate story vertelt het verhaal van een organisatie en geeft antwoorden op deze vragen. Maar ook: wat is de waarom van het bedrijf?
PastFuture gelooft dat ondernemingen en organisaties succesvoller zijn als ze vanuit hun corporate story communiceren. Naar klanten, leveranciers, (oud-) medewerkers, maar ook aan belangstellend publiek op Facebook, Twitter of zelfs in de stad waar het bedrijf is gevestigd. Een corporate story is het beginpunt van alle marketing en positionering van een bedrijf.
DE CORPORATE STORY ALS STARTPUNT
De corporate story als uitgangspunt van bedrijfsvoering - niets nieuws onder de zon. Bijna iedere ondernemer die een bedrijf opricht, handelt vanuit persoonlijke overtuigingen en drijfveren. Daarmee vormt zijn verhaal vaak automatisch de corporate story. Als een bedrijf echter ouder en groter is geworden, met honderden misschien wel duizenden medewerkers, dan is de kans groot dat het bedrijfsverhaal verwatert. Dan komt het erop aan dat verhaal weer boven water te halen of zijn oorspronkelijke kracht te herontdekken.
PASTFUTURE SCHRIJFT VANUIT DE KERN
Het schrijven van een corporate story is als een reis. PastFuture neemt klanten mee naar het bedrijf zoals het was, het nu is en voor zover dat gaat, zal zijn. Afkomst en bedrijfsgeschiedenis spelen een belangijke rol in een corporate story. Het gezamenlijke verleden is vaak heel bepalend voor de gedragingen van een bedrijf en zijn medewerkers. Op basis van onderzoek komen we tot een kerngedachte die intensief wordt besproken met de klant. Pas als daarover overeenstemming is, wordt de daadwerkelijke corporate story geschreven: vanuit de kern.